گروه حوادث: چهار نفر سوار بر دو موتورسیکلت در خیابان‌ها پرسه می‌زدند و بعد از شناسایی طعمه‌های خود دست به سرقت و کیف‌قاپی می‌زدند.

یکی از اعضای این باند فراری است و یکی از آنها هنگامی که خود را در محاصره پلیس دید و قصد فرار داشت با شلیک گلوله دستگیر شد.اعضای این باند زمانی تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند که تیر‌ماه سال‌جاری زن جوانی نزد پلیس رفت و خبر از سرقت کیفش داد. وی گفت: مقداری دلار داشتم و بعد از اینکه آنها را فروختم دومیلیون و 800 هزار تومان پول در کیفم گذاشتم تا به سمت خانه بروم. ناگهان دو موتورسیکلت که چهار سرنشین داشت به سمت من حمله کردند و در یک چشم به‌هم زدن کیفم را قاپیدند و پا به فرار گذاشتند. وی ادامه داد: داخل کیفم به جز پول و مدارکم یک سکه تمام بهار آزادی و یک ربع سکه نیز بود که به سرقت رفت.

بعد از شکایت این زن، تیمی از مأموران پلیس با دستور قاضی موسوی دادیار شعبه پنجم دادسرای جنایی تهران رسیدگی به این پرونده را آغاز کردند و مأموران در نخستین اقدام با چند شکایت مشابه دیگر روبه‌رو شدند که نشان می‌داد سارقان در قالب باند چهارنفره سوار بر موتورسیکلت می‌شدند و دست به کیف قاپی می‌زدند.

کارآگاهان در نخستین اقدام به چهره‌نگاری متهمان پرداختند و مشخص شد که یکی از آنها سابقه‌دار بوده و یک سال پیش به اتهام کیف‌قاپی دستگیر و به زندان رفته است. وی بعد از مدتی با سپردن وثیقه از زندان آزاد شده و با تشکیل باند سرقت دست به کیف‌قاپی می‌زده است. با شناسایی وی و همدستانش مأموران تحقیقات خود را برای شناسایی متهمان آغاز کردند تا اینکه دو نفر از متهمان را شناسایی و دستگیرکردند.

شلیک به دزد حرفه ای

درحالی‌که تحقیقات برای دستگیری دو متهم دیگر ادامه داشت مأموران یکی از آنها را شناسایی کردند و 15مهرماه خانه وی در جنوب پایتخت را تحت محاصره قرار دادند. وی وقتی مأموران را دید پا به فرار گذاشت که با شلیک پلیس از ناحیه پا مجروح شد.
مأموران بعد از دستگیری این متهم، وی را به بیمارستان انتقال دادند و بعد از اینکه وی تحت درمان قرار گرفت همراه دو همدست دیگرش به دادسرای جنایی تهران انتقال یافت. این در حالی است که تاکنون حدود 20نفر اعضای این باند را شناسایی کرده و به طرح شکایت پرداخته‌اند.

این سه دزد در بازجویی‌ها به سرقت اعتراف کردند. یکی از آنها به قاضی موسوی گفت: از وقتی بیکار شدم پا در دنیای مجرمان گذاشتم و از همان روز زندگی‌ام تباه شد. تاکنون سه بار همسرم باردارشده و وقتی پلیس مرا دستگیر کرده همسرم از ترس فرزندمان را سقط کرده و من باعث شده‌ام بچه‌مان را از دست بدهیم.وی افزود: سه بار دستگیر شده‌ام و همسرم وقتی با این وضعیت روبه‌رو شد آخرین بار به من گفت که دیگر حاضر نیست در کنار من زندگی کند و می‌خواهد طلاق بگیرد.به گزارش خبرنگار همشهری سه سارق دستگیر شده با قرار قانونی راهی بازداشتگاه شدند و تحقیقات برای دستگیری آخرین عضو فراری این باند و شناسایی مالباخته‌های دیگر ادامه دارد تا زوایای پنهان پرونده آَشکار شود.

 

کد خبر 188672
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز